TRAKŲ ŠVIETIMO PAGALBOS TARNYBA
LIETUVOS HUMANISTINĖS PEDAGOGIKOS ASOCIACIJA
Vasaros mokykla
DVASIOS GROŽIO LINK
2014 m. liepos 21-23 d.
Aukštadvaris,
Trakų rajonas
Leitmotyvas: „Mokytojas atvirai ir narsiai pasitinka laiko iššūkius, svarbiausias iš jų
– būti dvasingu doru Žmogumi ir ugdyti dvasingą dorą Žmogų“. Mokytojo garbės ir tarnystės kodeksas.
Pagrindinė idėja: „Vaikui į rankas turi būti įduotas Aukščiausios Tiesos raktas:
širdies protu jis turi išmokti atskirti gražų nuo bjauraus, tiesą nuo iliuzijų ir melo,
amžiną nuo netvaraus ir laikino. Šiuo dvasiniu muzikiniu raktu jis atrakins labiausiai pakylėtų
savo gyvenimo melodijų ištakas. Savyje ir visur jis suras tinkamą toną – tinkamą ritmą“.
Richardas Rudzytis.
Kelias į dorovingą pasaulį eina per grožį. Gebėjimas pamatyti, pajausti jį – būtina ugdymo sąlyga.
Grožio suvokimo laipsnis tampriausiai susijęs su dvasiniu išsivystymu, su širdies kultūra.
„Siela negali matyti grožio, kol pati netampa graži, ir kiekvienas žmogus turi tapti gražus
ir dieviškas tam, kad įžvelgtų grožį ir dieviškumą“ Plotinas.
Tikslas: pasidalinti pamąstymais ir patirtimi apie tai,
- kaip
praktikoje įgyvendiname Mokytojo garbės
ir tarnystės kodekso teiginį: „Mokytojas ypatingai rūpinasi savo mokinių
dvasinio moralinio pasaulio vystymu ir turtinimu, moko juos, kaip gyventi,
bręsti ir tobulėti savame dvasiniame pasaulyje, svajoti, kurti grožį, daryti
gera; padeda tuos siekinius realizuoti išoriniame pasaulyje“;
- kaip suvokiame
dvasios grožį, kaip savęs tobulinimo kelyje mes galime taurinti savo širdį,
savo jausmus, kurti kasdienį grožį, didinti šviesos energijos potencialą, kad sugebėtumėm tapti vaikų
palydovais dvasios grožio kelyje.
Atvažiuokite ir pasidalinkite savo dvasios
ir vidinio pasaulio grožiu!
Atsivežkite muzikinių instrumentų, eilėraščių, piešinių,
citatų, sakmių ir dainų, kurios Jus įkvepia.
Prisipildykime gamtos grožiu ir pasidalinkime kūrybos perlais.
Tik taip praturtinsime savo dvasios brangenybių skrynią vardan būsimų susitikimų su mokiniais,
vardan pamokų - simfonijų gimimo.
PROGRAMA
Liepos 21 d.
1. Pranešimas "Žemiškais keliais –
aukštyn". Irena Stulpinienė, LHPA valdybos narė, HP Riteris, Klaipėda.
Iš mokytojų
kūrybinės laboratorijos:
2. "Saga
iš Angelo apsiausto". Šviesos ieškojimas savyje ir švietime. Sonata Petraitienė, Vilniaus
"Versmės" katalikiškosios gimnazijos pradinių klasių mokytoja
metodininkė, LHPA valdybos narė.
3. "Misterija kaip
literatūros pamokų ciklo kulminacija". Vilija Žalienė, lietuvių kalbos ir
etikos mokytoja, poetė, LHPA narė, HP Riteris.
Misterija
" Saulužės sodas" 5-8 kl. mokiniams - tai dvasinės vienovės patirtis,
tai harmonija su kūrinija, meilės spinduliavimas, grožio pojūtis;
tai teksto kūrimas visatos erdvėje, tai atsakomybės pažinimas.
Poezijos valandėlė su Vilija Žaliene.
Liepos 22 d.
Iš mokytojų
kūrybinės laboratorijos:
1. „Kurdamas auginu save“. Aušra Didžgalvienė, Šiaulių Gegužių progimnazijos pradinių klasių
mokytoja ekspertė, LHPA narė.
Pagrindinės
idėjos: kūrybinių galių žadinimas ir jų
išskleidimas — vienas pagrindinių kelių dvasios grožio link. Kuriu mąstydamas,
kuriu žodžiu, kuriu pasaulį kiekvienu savo veiksmu. Kūrybos tikslas — padėti tapti
geresniam. Taip vyksta vidinis augimas.
2. "Augančio vaiko apsaugos ženklai dvasinio
tobulėjimo kelyje". Eugenija
Valauskienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos lietuvių kalbos
metodininkė.
Pagrindinės idėjos: dvasinės žmogaus kelionės į save ženklai, padedantys
keliauti tikslo link. Aštuonios keliaujančiojo taisyklės ir septyni įpročiai, vedantys vaiką į
dvasinę harmoniją. Apsaugos ir tikėjimo biologijos samprata. Pozityvaus
mąstymo, entuziazmo galios svarba. ,,Keliaujančio" vaiko palydovo-Mokytojo
vaidmuo.
3. "Mažųjų širdelių
kelionė į didžiąją dvasinio grožio širdį". Ikimokyklinio amžiaus vaikų jausmų ir kūrybinių
gebėjimų ugdymas kaip dvasinių jėgų vystymas. Aušra Mačiulaitienė, Klaipėdos v/d
„Aitvarėlis“ auklėtoja, LHPA narė.
4. ''Kiekvienas gali suskaičiuoti sėklas
obuolyje, bet ne kiekvienas obuolius sėkloje''. Aušra Simavičiūtė, Šiaulių Jovaro
pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, LHPA narė.
Pagrindinės
idėjos: kaip kitaip galima dirbti su tekstu ir iliustracijomis-paveiksliukais;
išplėsti klausinėjimą, kuris verčia mąstyti, atsiskleisti, susivokti, saugiai
jaustis, kurti šiltus santykius. Tinka bet kokio dalyko mokytojams.
5. "Mažais žingsneliais į dvasios
grožį". Ieškojimai ir patirtis,
dirbant su pradinukais. Audronė Jovaišienė, Klaipėdos M.Mažvydo
progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė.
Liepos 23 d.
Iš mokytojų
kūrybinės laboratorijos:
1. „Kas Aš esu? Kur link einu?“ Emocinio
raštingumo pamoka. Jolanta Lipkevičienė, socialinės veiklos darbuotoja, lektorė, LTF saviugdos klubų moderatorė, LHPA
narė.
Pagrindinės idėjos:
Pasėsi mintį – išauginsi
veiksmą,
pasėsi veiksmą – išauginsi
įprotį,
pasėsi įprotį – išauginsi
charakterį,
pasėsi charakterį – sukursi
likimą. (Telugų mintys)
Sėkmės kelias yra
iš vidaus į išorę, iš nusivylimų į pakilimus, iš tamsos į
šviesą. Svarbiausia gilintis į save, kurti save kaip harmoningą asmenybę
ir keičiant save (savo charakterį) keisti aplinką (principas iš vidaus į
išorę).
2. "Kur šventieji ąžuolai ir gojai...". Virginija Armanavičienė,
Vilkaviškio rajono Gižų Kazimiero Baršausko pagrindinės mokykla dailės ir technologijų mokytoja
ekspertė, Meno ir edukacijos centro direktorė, LHPA narė.
Pagrindinė idėja: Norint ugdyti grožį, reikia sukurti
jam tinkamą aplinką ne tik savo šeimoje, savo bute, bet ir savo sieloje. Reikia
nuolat mokytis "matyti" sielos akimis. Šiam tikslui nereikia daug
turto, užtenka tik tikro grožio pasiilgimo, jo pastebėjimo gamtoje.
TVARKARAŠTIS:
Liepos 21 d.
|
||
10.00 - 11.00
|
Registracija,
apgyvendinimas
|
Ramunė Želionienė,
stovyklos
koordinatorė, LHPA, Kaunas
|
11.00 - 11.30
|
"Sveiki
atvykę" - pirmas bendras
susitikimas: vasaros mokyklos atidarymas, organizaciniai klausimai.
|
Marina Korinevskaja,
LHPA
pirmininkė, Klaipėda
Ramunė Želionienė
|
11.30 - 12.30
|
Įvadinis pranešimas "Žemiškais keliais –
aukštyn".
|
Irena Stulpinienė, LHPA valdybos narė, Klaipėda
|
12.30 - 14.00
|
Pietūs,
poilsis
|
|
14.00 - 15.30
|
Meistriškumo pamoka "Saga
iš Angelo apsiausto"
|
Sonata Petraitienė, LHPA valdybos narė,
Vilnius
|
15.30 - 16.00
|
Kavos
pertraukėlė
|
|
16.00 - 18.00
|
Meistriškumo pamoka "Misterija kaip literatūros pamokų ciklo
kulminacija"
Poezijos valandėlė su Vilija Žaliene
|
Vilija Žalienė, LHPA,
Vilkaviškis
|
18.00 - 19.00
|
Vakarienė
|
|
19.00 -
|
Laisvas vakaras bendravimui,
sportinei bei meninei veiklai, poilsiui gamtoje.
|
|
Liepos 22 d.
|
||
8.30
- 9.30
|
Pusryčiai
|
|
9.30
- 11.00
|
Meistriškumo pamoka „Kurdamas auginu save“
|
Aušra Didžgalvienė, LHPA,
Šiauliai
|
11.00 - 11.15
|
trumpa
pertraukėlė
|
|
11.15 - 12.30
|
Meistriškumo pamoka "Augančio
vaiko apsaugos ženklai dvasinio tobulėjimo kelyje"
|
Eugenija Valauskienė, lietuvių kalbos mokytoja, Klaipėda
|
12.30 – 14.00
|
Pietūs,
poilsis
|
|
14.00 - 15.15
|
Meistriškumo pamoka "Mažųjų
širdelių kelionė į didžiąją dvasinio grožio širdį"
|
Aušra Mačiulaitienė, LHPA, Klaipėda
|
15.15 - 15.30
|
trumpa
pertraukėlė
|
|
15.30 - 16.45
|
Meistriškumo pamoka ''Kiekvienas
gali suskaičiuoti sėklas obuolyje, bet ne kiekvienas obuolius sėkloje''
|
Aušra Simavičiūtė, LHPA, Šiauliai
|
16.45 - 16.30
|
trumpa
pertraukėlė
|
|
16.30 - 18.00
|
Meistriškumo pamoka "Mažais
žingsneliais į dvasios grožį".
|
Audronė Jovaišienė, pradinių klasių mokytoja, Klaipėda
|
18.00 - 19.00
|
Vakarienė
|
|
19.00 -
|
Laisvas vakaras bendravimui,
sportinei bei meninei veiklai, poilsiui gamtoje.
|
|
Liepos 23 d.
|
||
8.30
- 9.30
|
Pusryčiai
|
|
9.30 - 11.00
|
Meistriškumo pamoka „Kas
Aš esu? Kur link einu?“ Emocinio raštingumo pamoka
|
Jolanta Lipkevičienė, LHPA, Kaunas
|
11.00 - 11.15
|
trumpa
pertraukėlė
|
|
11.15 - 12.45
|
Meistriškumo pamoka
"Kur šventieji
ąžuolai ir gojai..."
|
Virginija Armanavičienė, Gižai,Vilkaviškio
raj., LHPA
|
12.45 - 13.30
|
Bendras susitikimas: refleksijos, vasaros
mokyklos uždarymas
|
Marina Korinevskaja
Ramunė Želionienė
|
13.30 - 14.30
|
Pietūs
|
|
14.30 - 16.00
|
Ekskursija į Aukštadvario regioninį parką
|
Aukštadvario regioninio parko direkcija
|
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą